Bakken

Igår var vi med Ystads skyttegille på dagsutflykt till Bakken, 80 personer i olika åldrar, två bussar och något sviktande väder inledde vi med. Men efter en mastig lunchbuffé började vädret verkligen klarna upp vilket passade mig ypperligt då jag bestämt dejt med min moster. Ett glass vitt i utkantanten av nöjesparken där alla häst och vagn ekipage samlades för att plocka upp "turister" var inte alls dumt. Pratade lite om ditt och datt sedan mötte Patrik och hans föräldrar upp, vi chockade stackars Ingemar med att han skulle få sova på hotell över natten för att fira hans 60-års dag. Inte vad han hade tänkt, men han fick snällt finna sig i det...
Efter "chocken" tog vi en gemensam promenad över de vackra omgiviningarna för att slutligen landa hemma hos moster. Där bjöds vi på kaffe och underhållning av morbror, jag vet inte vad Patriks föräldrar tänker när de träffar mina släktingar. Men jag tror faktiskt att de blev lika glada av dem som jag blir!
 
Vi avslutade kvällen med att skicka Patriks föräldrar på tåget och vå fick gå till bussen som skulle ta oss till Ystad igen. En buss som kanske inte hittade helt rätt, men det blev ju lite sightseeing av det med! Vi var galet trötta när vi kom hem och somnade i soffan redan innan klockan blivit tio. Vi är sådana pensionärer.
 
Nu får jag skynda med städning, både inför visning och mammamiddagen som ska hållas här. Mycket att sköta!
 
 

Kommentera här: