Varm om kinderna

Igår stod först arbete på ny plats på schemat sedan fick jag huvudvärk när jag kom he, så jag mös med soffan hela kvällen. Allt är som det brukar med andra ord!
Idag har jag arbetat på solgården igen och det var riktigt roligt, lagom mycket att göra och alltid spännande att träffa nya kollegor. Märkligt nog tycker jag de första mötena är kul, sedan har jag en tendens att tröttna på folket.
 
Lite chill i soffan sedan tog jag tag i en körtur med Scott och hundar, lite arbete på långa tömmar med Gill. Men hade inget spö så då var det lögn i helvete att få ut någonting av det mer än att sätta in bakben under kroppen i små volter.
 
När alla djur sen var färdigmotionerade gav jag mig ut på ännu en joggingtur, min tredje. Min förra körde jag på motsatt håll och då klarade jag hela rundan utan gåpaus. Idag fick det bli gåpaus igen, men lyckades istället "spurta" längre. Sjukt nöjd med mig själv i måndags som klarade att jogga så "länge" utan att dö totalt. Det är kanske inte helt hopplöst det här med att börja springa? Jag tror definitivt att Gill kommer att tacka mig... Och kanske mina kläder ;)
 
En smärre katastrof inträffade idag, frisören avbokade våra klipptider på lördag, det var faktiskt riktigt dåligt! Men istället för att jaga fatt i nya tider så klipper vi oss på fredag istället. Det får gå det med.
Och just nu lutar jag åt att använda en gammal klänning jag har i garderoben och nöja mig med det. Man kan ju inte köpa kläder stup i kvarten! (sedan att man köper kläder och sen lämnar tillbaka 2 av 3 plagg är en annan femma)
Men känner någon att de har en klänning de vill låna ut för ett bröllop, dvs ganska klädd, som kan passa mitt småtjocka bredaxlade jag så skrik! Jag drar strl 40 i stretch,  strl 42 utan stretch. Jag är med andra ord mer byggd som en rysk kulstöterska än en ballerina.
 
Jag:
 
Inte jag:
 
 

Kommentera här: