Overload

Puh min stackars hjärna! Först ett tre timmar långt möte i socialnämnden, jag fick vara med och rösta emot ett av styrets förslag, det var spännande. Gjorde dock ingen skillnad på slutresultatet, men ändå! Annars var det en j'kla massa info från soc organisation, inte helt lättsmält men bra att vi får en vy över vad det är vi ska sitta och tycka till om. Fick även mer info om konferensen nästa vecka, det är med övernattning, galet. Så då får man ta med sig finskorna och den välklädda klänningen för middag med underhållning av Jack Vreeswijk bland annat. Och hotellfrukost! Fy vad nice. 
 
Direkt efter mötet körde jag in till Lokalföreningen i Skårby, som är precis vad det låter. Vår lokala förening för försäljning av foder och lantbruksförnödenheter. Förra året tog svenska foder över driften där och ikväll var det info om Hippos hästfoder. Så det blev en timmes mer lysnande, precis vad min hjärna längtade efter.
Passade dock på att köpa avelsfoder till Gill, basfoder till de andra två, mineraler och hovtillskott. Allt till väldigt bra priser, 30% på tillskotten och 4 säckar foder till priset av 3. Jag betalade ungefär 550:- för fyra säckar foder, 8kg mineraler plus hovtillskottet!! Dessutom fick man en goodybag av Hansbo med lite hundsaker och ridstrumpor och slutligen fick jag massa slobber mash prov. Så nu kan hästarna få lite extra godis i sin kvällsmat en tid framöver. Passade perfekt nu när jag ska dra igång madam Affe!
Jag hade faktiskt inte varit inne i butiken sedan de har bytt ägare utan jag har köpt allt mitt på granngården, men de hade faktiskt överraskande humana priser och eftersom det ligger 3km bort finns det ingen anledning att köra in till Ystad för att köpa hästmat!

Kommentera här: