Året med alla arbetsplatser

När det är dags för ett nytt år kan man ju skänka en tanke på året som gått. Framförallt för att lära sig av historien men även för att summera det som var bra och mindre bra.
 
Det har varit ett väldigt arbetsfokuserat år för min del, på ett annorlunda vis. Jag har sagt upp mig från hela tre arbetsplatser och har varit anställd av fem olika arbetsgivare . Inget med det här är bra, förutom att jag hade ångrat mig om jag inte gett de olika ställen en chans. Skurup var jag färdig med, Lund var inte vad jag trodde och Buhres var definitivt inte vad jag trodde. Runstycket och Svedala är ju bara tillfälliga bananskal.
Fast Svedala kanske blir mer permanent, vem vet?
Min kortaste anställning var ju den som gjorde allt så komplicerat. Bäst utsikt iaf!
 
Några saker har jag blvit säker på, jag vill defintivt jobba som ledare alternativt vara ensam på mitt arbete. Efter många års kamp med depressioner, dåligt självförtroende och allmän osäkerhet så är jag glad över den starka individ jag är idag. Jag är stolt över att jag har lärt mig så mycket och att jag vågar chansa på okända saker för att kunna lära mig mer. Jag är jag och även om jag hela tiden försöker att utvecklas så vill jag inte plocka bort mina särdrag för att bli som alla andra. Jag är hemskt nöjd med att jag löser saker, att hela tiden se möjligheter i kaoset.
 
Mitt hästår har kanske inte varit det bästa även om det kan kanske ändå har varit det mest lärorika. Bunnie fick mig att hitta både WE och känslan för välridna hästar. Jag har hittat världens bästa tränare även om det är i Hässleholm och jag har fått rida häst på en helt ny nivå genom min tränare. Framförallt har jag börjat ta mer ansvar för min ridning och för första gången på 22 år har jag börjat räta på mig och fått fram blicken, tack vara WE.
Jag hoppas på att Affe blir den grymma WE-häst jag tror hon är och jag ser fram emot att träffa fölis i juni! Två väldigt spännande projekt som startade  2014 och som förhoppningsvis kommer vara projekt många år framåt.
   
Bunnie, Gill med hingst, Danzarin (tränarens magiska häst) Och Affe!
 
Privat har det mesta hänt det sista kvartalet, bli faster, tid till sterilisering och att fylla 30 toppar de flesta listor. Jag är helt övertygad om att jag kommer bli en bättre människa ju äldre jag blir. Jag blir tryggare i mig själv och jag är så ohyggligt glad för att jag har en tokig man vid min sida. Jag blir fortfarande galen på honom, men inte alls lika ofta som för ett år sedan... (Och galenskapen är väl ett av mina roligare drag)
  
Liten Elliot och tokig man i klänning
 
2015 är året då jag ska börja tävla dressyr och WE, året där Patrik och jag ska påbörja vårt nya boende och jag ska troligtvis avveckla mitt eget boende. Kanske kommer jag att plugga, kanske får jag en tjänst på mcdonalds, vem vet?
1 Helena:

skriven

Vilken bra årskrönika! Fatta så grymt 2015 kommer bli! Plus att du slipper avlida i tristess på någon av dina gamla arbetsplatser utan nu utvecklas du ju eftersom du arbetar på ett annat ställe och med andra personer. Jag tror du blivit mycket bättre på ditt jobb de senaste året utan att du tänker på det. Flexibilitet växer inte på träd...

Kommentera här: