Pudeltrassel

Mina planer för dagen var att springa, klippa hund, hålla ridlektion, packa några lådor, städa och laga söndagsmiddag. De tre första punkterna är klara, vissa lättare än andra. Joggingen gick helt okej, bara en kort promenad på mina fem kilometer idag så det går framåt. Inte med stormsteg, men framåt. Twix fick äran att bli badad innan mitt springande så när jag kom hem var det dags för fön och klipp. Jag hade förklippt honom lite innan hans bad och nos och tassar gick väl okej, men kroppen gick inte alls. Skären är nyslipade och jag hade mina aningar om att man får vad man betalar för. Speciellt när han inte tyckte att min sax behövde slipas. Men jag kände ändå att det kanske var Twix päls fel och inte dåligt slipade skär.
Men efter bad och fön så var det bara att inse att slipningen var en katastrof. Gick inte alls och till slut fick jag prova mina äldre skär som inte är speciellt skarpa, men gjorde jobbet i etapper. Tokigt långsam klippning =(
Så nu får jag väl helt enkelt skicka till min vanliga slipfirma, så blir det nog bra igen även om det kostar mer!
 
Ridlektion blev på Gill idag så slog jag två flugor med en smäl, häst blev typ motionerad och barn fick rida. Gill är fantastisk på att ta hand om nybörjare. Så otroligt försiktig och lilla åttaåringen satt där stolt som ingen annan när hon både fick rida över "bro" och trava ensam.
 
Det går inte att få honom att se avslappnad och glad på klippbilder...

Kommentera här: