Långfrukost

God morgon, redan sju försökte jag ta mig ur sängen så smått och döm om min förvåning när jag faktiskt kände mig pigg vid den tiden. Så efter att ha legat en stund i sängen och filosoferat (sånt man inte kan göra när man ska iväg till arbetet på vardagarna) fixade jag en gigantisk kopp te som vanligt och bänkade mig här. Sällskapad av dator, hundar, hem till gården och faktiskt en man. Mannen har dock åkt till jobbet nu, han är väl inte överdrivet positiv att behöva ha sin helgtjänstgöring mitt i vårt byggande.
 
Frukostmys ;) Pudeln har blivit väldigt avslappnad på äldre dar, men kan ändå inte ligga still med huvudet när man väl ska ta en bild.
 
Jag ska strax resa på mig och börja packa ihop lite hästtäcken som jag tänkte flytta hem till Patrik, enkelt att packa och används ändå inte för tillfället =)
 
Som det ser ut nu så verkar den där elektrikern vi har anlitat och eon som ska koppla på huvudströmmen att sabba vår plan. Så jag får nog snällt bo i en husvagn en eller två veckor. Men vi ska iaf ha kunnat flyttat in mitt bohag som ska upp i lägenheten utan att låta det mellanlanda i ett garage eller så. Det får jag se som positivt.
Inte så lätt när de där kritiska bitarna som el, vatten och uppvärmning blir haltande. Då kvittar det hur fint det är spacklat eller bra kakeln är satt.
 
Jag ska måla färdigt pannrummet idag, mindre binder och mindre blask hoppas jag. Hoppas också att det ska räcka med en strykning till. Entrén får vänta lite till, en hel del saker som sys ihop där först, men det är grundta iaf. Kan vara så att jag ger mig på att måla panel på ovanvåningen idag så ska Patrik slipa färdigt imorgon så kan jag börja måla gipsen under kvällarna i veckan så kan vi lägga golv nästa helg.
Mycket att stå i.
 
 

Kommentera här: