Höstmeny

Pappor har firats och för att göra det måste man tydligen spendera hela dagen med att städa och stå vid spisen, helst ensam tydligen. För andra har tydligen viktigare saker att göra. Bitter, ja jo, det kan man nog kalla det.
 
Men skit i det, jag fixade ihop en mixad palsternackssoppa med kallrökt lax och citronzest till förrätt, inte alls dum. Fast kanske inget vidare barnvänlig. Som tur var serverade jag stek med ugnsbakad eäpplen, kokta morötter och sås därefter, vilket var lite mer barnvänligt. Avslutade det hela med fuskefterätt, citronfromage a'la påse. Fast serveras det i tjusiga glas med en kvist citronmeliss kommer man undan med pulver. Eller?
 
Lillerbror och Imma kom med en juicepress till mig idag, som tack för hjälpen med bilförsäljningen. Så nu skäms jag för att jag inte sålde den dyrare. Men med en juicepress i huset så är det som upplagt till att börja fasta. Kanske inte idag, men om en vecka eller två. Tänker att man skulle kunna vara duktig och göra juice till mellis istället för att trycka i sig ett par mackor. Så många köksmaskiner jag börjar få, allldeles fantastiskt det där!
 
Något som inte är lika fantastiskt är allt mögel jag har i sovrummet. Alltså det känns ju verkligen inte hälsosamt, så förutom alla dagens andra projekt har sovrummet sanerats och vi (bror) har gjort hål i dörren för att skapa någon form av luftflöde. Ska påtalas att det inte är förrän i år som det kommit ett ventilationshål i det där rummet, så det har mer eller mindre stått oventilerat i tre år.
 
Jaha, så var det dags för ny arbetsplats imorgon, kan ju bli spännande. Var ju kanske inte så här jag tänkte att livet skulle vara när jag närmade mig trettio, det var ju faktiskt i år som allt har börjat fungera helt smärtfritt ekonomiskt och jag har kunnat träna häst och leva normalt utan att skämmas. Men det är ju dumt att göra det för lätt för sig.
 
1 imma:

skriven

Men jisses kvinna. Vi hade ju inte kunnat sälja den för lika mycket själva :) sluta skämmas

Kommentera här: