Boxvila

Gill har verkligen ont i sina tassar, båda fram är jag säker på, men kanske bak med? Hon har varit öm sedan hon blev verkad sist, men den senaste veckan har det eskalerat och nu är hon riktigt halt fram. Jag har kontaktat hovis, skulle kunna vara bölder med tanke på blöta hagar och nyverkade fötter. Men jag hittar ingen puls, så det är kanske inte bölder...
Får jag inte tag i hovslagaren idag så kontaktar jag veterinär imorgon, får kanske åka iväg med henne och se över tassarna. Inte så kul att se lilla hästen ha så ont!
Bestämde iaf att efter att ha varit ute ett par timmar idag slängde jag in henne i boxen, så kan hon få äta i lugn och ro där. Har dessutom sett ut som att hon har legat ner mer på nätterna  så hon kanske inte vill belasta fötterna. En annan tanke är fång, men visar inga andra symptom. Hästar är inte helt lätt!

Kommentera här: