Typisk ledig dag

Den här märkliga röda dagen gav mig tillfälle att ha My-lektion, få spontanbesök av pappa, luncha med mamma och klippa hennes hundar, gå på loppis som stängt där jag träffade människor som jag tydligen kände. För mig en stor överraskning, för mina närstående en ännu större överraskning. En av människorna kan kanske ge mig lite nya möjligheter, man vet aldrig.
Kom precis in från ett dressyrpass med Gill, lite knakigt gick det allt, men fortfarande kul! Nu saknas min sista punkt på dagens agenda. Cykelpasset. Måste faktiskt ladda inför Ringsjön på lördag och den senaste månade har jag cyklat minst två dagar per vecka och hyffsat långt flera av gångerna...
 
Imorgon är det en sådan där förbaskad klämdag då jag har det ännu lugnare på jobbet (som att det vore möjligt). 13 barn ska ha mat... Känns vettigt att gå upp på morgonen för det. Hela den här veckan har jag jobbat ensam då min kollega är på semester. Det har varit fullkomligt underbart och äntligen ligger arbetsbelastningen där jag tycker att det är lämpligt. Jag kan fortfarande pausa så mycket som jag gjort innan, men har numera inte tid att läsa kokböcker på arbetstid. Fint det. Men tillbaka till det vanliga på Måndag!
 
 
 

Kommentera här: