Hästingar

Min man är i onåd, igen... Jag ser det som vanligt folkvett att berätta om man inte tänker dyka upp till kvällen, speciellt en fredag. Men igår fick jag veta det lagom tills jag skulle laga mat och för att jag frågade vilken tid han skulle dyka upp.
Ibland prioriterar han galet och ibland är jag en riktig bitterfitta. Tänker därför inte träffa honom idag heller (inte för att han varit hemma än idag), utan jag tänker åka till syster och dricka kaffe.
 
Men nog talat om det. Som tur har jag flera sambos och den ena gör mig iaf väldigt glad. Tre timmar har jag och Hanna spenderat i det fina vädret till häst. Vi tog oss till Snogeholm och lät hästarna bada lite ben. Medan Gill stod och plaskade som en dåre stod Bunnie mest och filosoferade. Ibland är hon lite för seg för mitt eget bästa. Så fort vi skrittar är det som att rida med handbromsen i. Som tur är går det framåt i trav  och galopp...
 
Har även fått ut lilla Scott på en tur med hundarna vid sidan om. Det är ett fantastiskt sätt att motionera dem på...
 
 

Kommentera här: