Bästa helgen?

På tal om väder... fy fasen vad gött det har varit idag. Ingen vind och massa sol.

Från klockan tio har jag i princip spenderat hela dagen utomhus. Mycket hästar blev det såklart. Tömkört Bunnie som mjukgörande gymnastik efter gårdagens långtur. Vi börjar verkligen komma överens på det planet, ibland glömmer jag hur kul det är att jobba hästarna från marken...

Efter Bunnies gymnastik kom Mys ägare, jag visade upp hur långt vi faktiskt kommit på den här kort tiden och sedan tömkörde hon henne lite. Under tiden Mys ägare var här ringde en från mitt förra jobb och undrade om hennes dotter kunde komma hit och rida Scott. Självklart kunde hon det, även om jag fick lägga i en extra växel för att hinna till Ystad och både handla hästmat, en fantastisk limegrön skottkärra och människomat. Lite jobbskvaller och kaffe hann vi med efter att de gått på en liten tur.

 

 

När de åkt iväg var det dags för hundmotion och brorsällskap i Snogeholm (även Algot och Patrik var med ;)...)

Helt plötsligt var klockan fem och jag kände pressen med dagsmålet, dvs smörja allt mitt läder. Bara att hugga in. Kanske inte världens noggrannaste genomgång men desto effektivare. Hur många träns kan en häst ha? Förutom Mys två träns och Scotts lilla så var där fyra Bunnie-träns, två selar, en tömkörningsgjord, skor, stövlar och en sadel... Puh!

Nu är kotletterna färdiggrillade och det är dags för middag. Gött är dagens tema...

Kommentera här: