Sämst på att shoppa!

Dessa presentkort som bränner hål i fickan. Igår försökte jag mig på HM, blev en bh, lite hårvårdsprodukter, eyeliner vantar och lipsyl. Fint. Med andra ord inga direkta fynd, men inte alls sugen på att prova kläder. Hade däremot en väldigt trevlig kväll efteråt när jag firade jul hos mamma med syster och bror.
 
Idag var jag skittaggad på att få tag i en tömkörningsgjord till Affe, fint väder så det var världens läge för att vara ute utan att förfrysa fötter och näsa.
In på landäng där jag hade ett rejält presentkort från bror och Pappa, tittade lite på täcken samtidigt som jag ändå var där, Affe har dödat ett täcke här och har nu ett täcke som egentligen är en halv storlek för liten på henne, som dessutom är trasigt, men inte så att det stör funktionen. Landäng hade tyvärr inte gjorden hemma som jag ville ha och det slutade med att jag kom ut med ett urtjusigt täcke, en mindre tjusig syntetgjord, vantar och foderjäst. Väldigt nöjd med täcket!
 
Hem om på lunch med bror, Imma och far, myspys och allt det där. Sedan var det dags, in med ömfotade häst (nu är det heöt plötsligt för knöligt i hagarna, innan var det för lerigt). Hon var riktigt mysig att ha att göra med idag. Lite kärlek får man allt ge henne!
Började med att prova gjorden. För kort! SKIT!! Och då har hon ändå gått ner i vikt (snart passar hon min egen budgetgjord). Sedan la jag på ett innetäcke på henne för att prova det nya. Även det var för litet. Inte min dag alls. Och inte nog med det så var nog vantarna jag köpte lite för stora.
 
Så nu har jag nog bestämt mig för att vänta ut ett bra vintertäcke begagnat alternativt göra ett lagninsförsök till på mitt trasiga. Och sedan investera i den grymma gjorden från globus. Så det så. Även om det var en beställningsvara så får man väl försöka vänta på saker!
 
   
 
Ikväll ska jag och Hanna iväg på middag hos en fd granne, väldigt trevligt!
 

Kommentera här: