Hästingar hemma

Efter mer än två liter te, fem sorter, alvedon och myskväll så tycker jag att min förkylning ändå har gått ner några steg. Kanske blir inte helgen förstörd ändå? Jag har inga storartade planer för dagen, inte mer än att ikväll ska jag till Patriks föräldrar på Rysslandskväll. Man skulle ju kunna tänka sig att det innebär vodka och mer vodka. Men det kommer nog mer gå i temat borstj och bildvisningar från deras semester. Nog så bra?
 
Igår plockade jag hem hästarna, vill ha dem hemma så att jag kan börja motionera dem och mig igen. Gill är mågot helt magiskt tjock, trots dåligt bete. Jag förstår faktiskt inte hur en häst kan bli så jäkla överviktig på så kort tid. Men nu är det dags att skritta igång henne, får bli barbacka, ingen sadel som passar den jättemagen. Scott ska ut och köras, det kan han uppskatta. Han sprang hela vägen hem igår, lite hemlängtan? Han är en riktig sötnos!

Kommentera här: