Negativ med all rätt

Ledsen och slutkörd, Bunnie är kass i knät igen och min chansning höll inte. Hon har vilat, satts igång långsamt, varierat underlag, känt av dagsformen osv. Men hon höll inte ändå. Jag är så less på allt som har med hästar att göra, det är en ständig jävla uppförsbacke, varför kan de inte bara få lov att vara hela och friska? Eller är det jag som gör dem trasiga? Min tjocka röv och min obalanserade kropp.
 
När man får ett sådant besked så går allt fel sen, man glömmer tygpåsen när man ska handla så man måste köpa plastpåse och förstöra miljön, och när man kommer till kassan kommer man på att man inte tagit det man gått in i affären för att ta, men då är kön så jävla lång att man inte kan springa iväg och hämta det.
 
Då tänker jag att man kanske kan gynna lanthandeln i Torna Hällestad, när jag parkerar där ute så ser jag att de inte tar kort och jag har minsann bara en tjuga i kontanter. Fast en påse mjöl kan man ju köpa för en tjuga, ja om de nu haft det. De hade såklart bara 5kgs påsar för 33kr st.
Till slut tar jag ett beslut, jag köper en glass, beklagar mig över mjölet och beställer en presentkorg till valborg.  Glass i solen är ju ändå bra plåster på såren. Bagaren i butiken springer och hämtar mjöl från sitt eget förråd efter min klagan, bagerimjöl som jag får gratis! Så både glass, sol och rent mjöl i påsen. Helt hopplöst är det kanske inte?
 
Just nu står jag och undrar om jag ska betäcka Bunnie? Kasta ut henne på bete någonstans, betäcka i Juni och se vad som händer?
 
Men fy fan vad less jag är... Så nu står jag här med fyra istället för tre sadlar att sälja, ingen häst att rida och en stor klump i magen, varför kan jag inte göra rätt? Varken med jobb, häst eller hus?

Kommentera här: