strömlöst

Men öööörk.
 
Fy fasiken vilken storm, en kort stund efter mitt förra inlägg försvann strömmen mitt i fönsterputsandet. Väldigt otaktiskt.
Ingen middag blev det igår och det är väldigt långsamt att vänta på Patrik utan tv och dator, som tur är det mysigt med stearinljus och man kan faktiskt läsa bok om man har tillräckligt många ljus. Men jag ska ärligt säga att jag inte var så tuff när världen utanför kastades omkull som den gjorde. Jag fick in hästarna mitt i stormen med, vilket jag var lite skeptisk till. Litade inte helt på stallkonstruktionen.
 
Vi vaknade utan el idag, vilket gjorde mig smått neurotisk, tänk på all mat som går till spillo? Hur ska jag dammsuga? Och vad händer på facebook?
Så som den plåga är tog jag ut allt på Patrik, han var inget vidare förstående.
Men han körde iaf hem hela min frys till sig i hästtransporten som vi först var tvungna att bända loss för att kunna köra undan bilen.
Så nu står min frys hos honom, med en förlängningssladd kopplad till sig eftersom Patrik av någon jäkla anledning aldrig blev strömlös.
Medan jag väntade på Patrik så gick jag över hagar, två trasiga stolpar annars inga skador. Skönt. Ojade mig över min bil och mitt elhandikapp och över den halta inackorderingshästen som går här hemma.
 
 
För att lösa lite av min oro åkte jag hem till syster för att dricka kaffe och se hem till gården, fick med mig ett styck barn hem. Hon tittade på när jag sopade ur hundgården och sedan spelade vi kort. Hon är smart så hon kom på att vi kunde göra negerbullar utan el. Men då fick vi först åka hem till Patrik för att hämta margarin. Och när vi kom hem igen så fungerade strömmen!!! Nästan ett dygn senare. Vilket handikapp att vara utan el, hur ska man göra te liksom?

Kommentera här: