Sista semesterdagen

Min sista semesterdag spenderade jag delvis på jobb, så riktig semester är det kanske inte?
 
Patrik och jag började dagen med hundpromenad, klämde in lite träning på Pilgrim som lämnade mycket att önska. Idag var han inte alls på hugget och gick emot och sparkade mot skänkeln. Bitar var fina, men de var väldigt svårflörtade. Efter ett sådant här pass funderar jag på om jag gör rätt som pressar honom, men kan jag inte "pressa" honom vet jag inte om jag kommer att nöja mig med det material som han erbjuder.
För jag börjar att få blodad tand, det är kul att träna och utvecklas. Det är kul att pressa mig själv även om jag sitter som en dålig alkis större delen av tiden.
Förhoppningsvis får vi tid till equiterapeuten på måndag, får se vad han säger. Innan dess gör jag inget.
 
Både Gill och Pilgrim har fått skor runt om idag, Hanna fick ta hovisvakten eftersom jag skulle jobba. Smidig inneboende det där.
 
Samtidigt har jag en inackorderingshäst med nyplockad hovböld... Hon ska stå på box några dagar för att läka ihop. Inte riktigt lika smidigt där, men skönt att de fick reda på vad som var fel med henne. Halt har hon iaf varit så att det förslår!
 
Ikväll ska vi invigningsfika hos bror och Imma i det nya huset! Fatta vad fort det har gått? Två månader innan utsatt tid. Jag har bakat äpplekaka som jag ska ha med.

Kommentera här: