Det blåser

Det blåser verkligen skitmycket. Amazing, nästan så att jag får ont i magen. Efter att ha spenderat en ganska avslappnad dag i systers sällskap på Vellingeblomman och med fika inne i Vellinge och sedan kaffe till hem till gården kände jag mig lite taggad att faktiskt göra någon nytta.
 
Eftersom jag köpt lite blommor tänkte jag att lite blomvård var på sin plats och med det följer fönsterputs. För det första är det direkt obegåvat att springa ut och in med blommor i det här vädret (planterar om i hundhuset) för det andra höll jag på att kräka lite när putsade fönstret i badrummet. Inte för att det var så smutsigt utan för att jag ser som i slowmotion transporten börja röra på sig, mot bilen. Så nu står transporten med rumpan kloss in till sidan på min bil. Förhoppningsvis är det inte allt för stora plåtskador, men det kan jag ju inte se ordentligt förrän transporten är flyttad. Helt klart lite overkligt att se den snurra runt sakta och fint mot bilen utan att jag egentligen kan göra så mycket mer än att se på.
 
Vet inte om det hade varit bättre om bilen inte stått där och transporten vält?
 
Jaja, jag får väl återgå till mina fönster, inte så mycket jag kan göra åt saken just nu.

Kommentera här: