Att bli trampad på

För att inte säga för mycket så gick en del av gårdagen ut på att trycka till mig, trampa på mig lite så att jag rättar in mig i ledet. Men psykiskt då.
Idag blev jag trampad på mer fysiskt.
Hanna och jag skulle ut och träna skogsridning och vägbommen var såklart i vägen. Så jag hoppade av Moses och ledde honom av vägen in i skogen och sedan skulle vi över ett torrt minidike upp på vägen igen. Där var han lite mer med mig än väntat. Jag trodde att han skulle avvakta lite så att jag kunde komma upp på vägen innan han skulle över diket. Han tyckte minsann att han kunde gå samtidigt och eftersom det var rätt obehagligt det hela så hoppade han över lite för säkerhets skull. Märkligt nog så hamnade jag under honom  och han trampade på båda mina ben. Men det gick bra, jag är lite blåslagen och han tog det hela med ro så jag får ändå vara nöjd.
 
Resten av skogsrundan gick väldigt bra, förutom när vi var lite offroad och han blev spänd som en fiolsträng. Dessutom mötte vi en häst med en vagn efter sig, en sådan där travare. Ohyggligt!
På vägen ur skogen upptäckte vi att bommen inte alls var låst med hänglås. Man blir lite trött på sig själv som antar saker.
 
Avslutade ritten med en kort galopp på grusväg i svagt uppförslut. Jag väntade mig lite brall så jag tog ett bra tag om halsringen och fattade galopp. Vad hände? Moses "for" i väg i världens mest stabila skolgalopp. Djur alltså. Han var riktigt trött på vägen hem och hade verkligen uppfört sig över förväntan idag med. Han är för övrigt stabilare i huvudet än vad Pilgrim är så vi rider nästan först över allt. Tack för stödet Pilgrim...
 
Har spenderat en långlunch hemma hos nyopererade syster, sett på hem till gården och ätit lax och räkor... Vardagslyx!
1 Helena:

skriven

Amen fy, ingen ska behöva foga sig för att passa in i nåt led... Lite tredje riket-tankar? Obehagligt... Stå på dig, du är ju grym på det du gör!

Hoppas du inte har alltför ont i benen, antar att hästen inte väger 25 kg så lite kön s det nog..
Kram

Kommentera här: