Charmen med inneboende

Jag trivs väldigt bra i mitt lilla "kollektiv" även om jag kan sakna min soffa vissa kvällar då de har börjat se på tv här nere om kvällarna. Kanske har tvn gått sönder där uppe?
Finns många saker att se fram emot med mina rommies, matrester i vasken och dåligt fylld diskmaskin är inte två av dem. Något som faktiskt fascinerar mig mest är duschen. Mängden produkter för tre personer är hisnande:
 
 
Och då står ändå mitt schampo och balsam på golvet. Tror faktiskt att det är Emil som har flest grejer, bla slinghättan är hans...
Något annat jag uppskattar är att vi har färgkoordinerat våra bilar. Bara blå bilar på uppfaretn.Får anta att det är ödet. Han som hälsade på förra helgen hade fel färg på bilen, det var därför han inte ville bo här...
 
 
Men det som är bra då? Jo för när Julia klampar rundor i sina nyinköpta platådojjor modell skithöga eller när Emil busar med hundarna så känns det så där hemtrevligt. Ombonat och varmt. Jag är verkligen nöjd med den här sommaren. Och nästa sommar kommer Julia tillbaka, det känns riktigt bra. Hennes säng ska få bo här över vintern när hon jobbar i sälen, i maj kommer hon tillbaka igen.
 
Jobbhelg framför mig, vilket inte alls känns besvärligt. Varför skulle det? Mest mingel ändå...

Kommentera här: