Senare och senare

Det här med semester. Det känns bra nu. Jag ställer klockan på åtta, men går först upp halv nio. Första veckan var min målsättning att resa mig från datorn vid nio, nu är det vid tio. Och det dåliga vädret? Det som säkert många retar ihjäl sig på? Det tar jag emot med öppna armar, vad kan vara mer rogivande än stormar och regn? Det tar verkligen bort alla krav på duktighet. Jag kan få lov att sitta där jag är, sitta i min soffa med datorn i knät eller boken i handen.
Igår kom pappa hit, vi satte hängränna till stallet, förhoppningsvis ska det ta bort lite av inregnandet. Fint som snus blev det. Vi åt lite sill och ägg och avslutade sedan kvällen med att spela kort. Riktigt trevligt. Drack lite vin och åt jordgubb och rabarberpaj. Det är så sörens gott! Finns lite kvar till lunch idag :D
 
Om en timme kommer hovslagaren, ska plocka av skorna på Moses och verka de båda. Jag har bestämt mig nu för att inte köpa Felix med tanke på Moses status och ska helt enkelt försöka hyra ut boxplats till hösten. Jag vet inte riktigt hur mina inneboende gör, men flyttar de efter sommaren ska jag försöka hyra ut rum med box. Så som det är idag så känns det inte alls jobbigt att ha huskompisar. Mycket finurlande kring detta. Jag funderar dessutom på att smälla upp en box till. Vet bara inte hur mycket hö jag ska reservera till vintern. Kanske får jag inte in någon inackordering, kanske blir det bara en ponny, kanske blir det en shire? Så lite svårt att räkna på det just idag.
 
Kläder kanske?

Kommentera här: