alldeles svart

Idag gick strömmen, tydligen mer än bara på min arbetsplats. Och tillräckligt länge för att hela eftermiddagen skulle bli fel. Kan inte göra så mycket i ett kök på eftermiddagen när det är strömlöst. Inga diskmaskiner och framförallt inget ledljus när man ska städa. Uppenbarligen fungerar inte nödutgångsskyltarna heller. Känns som en ganska dålig grej.

Så jag kompade lite och kom hem tidigt. Riktigt skönt! Så redan vid fyra pallrade jag mig till Ystad, handlade hästamat. Pratade med teleservice om tv-sladdar som de inte visste något om och gymmade. Gött att köra ett ryggpass även om jag mest gick runt och såg gravid ut. Känns bra.
Lyckades sitta still i bastun i säkert 10 min, sedan blev det tråkigt.

Nu funderar jag på om jag kanske skulle se om syster är hemma, tigga en kopp kaffe och kräka av mig lite. Kanske kramas med systerdöttrarna. Det är alltid bra. behöver ju faktiskt inte gå och lägga mig riktigt än.

Kommentera här: