Händigt

Hah! Jag fyllde på spolarvätska själv idag, jag är väldigt stolt över min bedrift.

En annan sak jag gjort bra idag är något som faktiskt går emot hela min person. Jag har hanterat en besvärlig förälder på ett proffsigt och kontrollerat sätt. Fick beröm från två chefer och en medarbetare. Dock var jag lite förberedd, då jag pratat med denna människan en gång tidigare i höstas. Och då satt jag bara och skakade efteråt. Så denna gången förstod jag från början att någon som helst diskussion är inte intressant. Jag fick ge henne något konkret tips på hur vi ska lösa situationen och sedan bara nicka och se glad ut.

Och detta gjorde jag, även om min spontana reaktion är att strypa människan. Hon framkallar dessa känslor med lätthet. Men jag vände andra kinden till, som den kristna människan jag är.


Nu ska jag städa, för det gör jag ibland. Och kanske dricka vin för att städningen blir så mycket roligare då.

Kommentera här: