Blåst

Inte bakfull idag men saknar dock all motivation till att göra något vettigt. Skulle ha en trädgårdsdag fast blåsten säger något annat. Känns inte ens lönt att försöka plantera frön i den här orimligt vindiga omgivningen.
Har haft shettisägaren här för inspektion av hagar, så hon är game för sommaren. Känns riktigt bra, kan jag ha lite flax så hittar jag en stallhyresgäst till vintern med. Tänkte tvinga på bror ett boxbygge modell ponny.

Lillebror blir 26 idag, det firade vi med pajer här hemma igår. Trevligt som vanligt, men jag kände mig lite avslagen. Vaknade med huvudvärk och den känslan satt lite i under hela gårdagen.
Helt värdelöst med huvudvärk när jag är ledig, känns som jag förlorar min fritid då. Pust och stön.


Nu då? se lite fler avsnitt av ponnyakuten kanske och äta lite laxpaj från igår. Känns som en rimlig plan. Jobb imorgon igen. Varför kan jag aldrig få långhelger? orättvisan är enorm.

Och ja just det, jag är förkyld i halva näsan och känner mig halvfebrig så det är antagligen lite synd om mig.

Kommentera här: