El

I torsdes fick vi vår elcentral omflyttad. Så nu finns där utrymme att göra vå efterlängtade gästtoa. tyvärr kommer väl räkningen på utfört arbete resultera i att vi inte har råd att göra gästtoan. och inte nog med det så har äntligen pannkillen dykt upp och försöker installera vår luftpump. Den som ska göra våra elräkningar lägre. Antagligen har vi inte råd att betala honom eftersom våra elräkningar varit just så höga som vi inte ville att de skulle vara.

Allting tar helt enkelt ut varandra och fattig blir man hur man än gör.

Jag är ledig idag eftersom jag har jobbat helg. Jag försöker då städa lite, baka bröd och vattna blommor. Har även som avsikt att gå till stallet med hundarna. om bara installatören blir färdig. Vilket han inte verkar vilja bli. Allra helst skulle jag vilja lägga mig på soffan och sova. Men det är kanske inte ett helt accepterat alternativ med tanke på hur mycket jag tjatar på Martin när han är ledig.
Tjatet har visserligen resulterat i en tegelstens och brukhög mindre. och en ganska välstädad källare och ovanvåning. Dock glömmer han bort att göra andra saker som att gå ut med hundarna under sådana "duktiga" dagar. Hur svårt ska det vara att göra mer än en sak åt gången?

Ja med andra ord så är mitt liv som vanligt. Titta på liten hästgård på onsdag. Potentiallen är enastående. Eller i vart fall duglig. Inte helt säker på att banken godkänner prislappen dock. Men man måste fråga.

Kommentera här: