En dag

Det har varit en lång dag på vägen med barn och hästar. Nu är vi äntligen i Traryd för en sista natt i torpet. Det finns massor att hinna med imorgon och visst undrar jag om allt kommer att få plats i transporten. Antagligen inte är mitt olycksaliga svar!

Hästflytten har gått bra idag, trots Barts trilskande när det kom till lastningen. han lyckades smälla ett spänne på en longerlina så att jag fick den trasiga änden mitt i nyllet. Blodet forsade, men det var bara att tejpa och göra ett nyttförsök. Endast sju minuter försenade hämtade vi upp barnen och begav oss på en långsam resa ner till skåne.

Hästarna har fått det riktigt bra i sitt nya stall. De ska få gå på lösdrift nån vecka till, iaf så länge vädret tillåter det.

Vårt hus? Ja saker hade onekligen hänt, men man hade visserligen kunnat önska att mer var uppackat och att huset inte skulle vara så pass rörigt som det ändå var!

Nej sova nu, upp senast sju imorgon för att påbörja sista flyttlasset...

   
Trasigt ansikte, trasig hake och nya hästakompisar

Nu blir det nog inte mer bloggande på några dagar. Kommer att ha fullt upp i huset och vårt internet blir nog inte levererat förrän i mitten av veckan!
1 Lotta:

skriven

Hej vännen!

Hur har ni det i nya huset?Längtar ni inte tillbaka till Småland litegrann iaf? ;)

Hoppas ni får till internet snart,jag saknar din blogg ;)



Ha det bäst!

Hälsa Martin å alla djuren!



Kraaam från mig <3

Kommentera här: