La dolce vita

Gårdagen var underbar. Vi åt räksås och pasta, drack vitt vin och blev lite lagom småluriga.
Spelade yatzy med Hannah för Hamilton ramlade i säng redan kvart i sju. Sedan kastades Hannah i säng, då spelade vi några rundor Yatzy till bara jag och farbror och blev lite småpackade på cider. Riktigt mysigt!

Idag började jag dagen i stallet, red ut på Gill och passade på att besöka de gamla fälttävlanshagarna innan där släpptes ut några hästar. Vi hoppade lite stockar, plaskade i vatten och galopperade över fälten. Hon är helt fantastisk min lilla Gill. Lite skeptisk till hinderna de första hoppen, men sedan blev det bara större och större hopp. Både hon och jag log, det är jag helt säker på. Vi hade riktigt kul idag!
Efter ridningen släppte jag henne i hagen utan täcker, så lär få en smutsig häst imorgon. När jag skulle gå smågnäggade hon till mig och väntade med att gå till de andra i hagen tills jag försvunnit. Hon gnäggade nog mest för att hon ville ha äpple, som hon inte hade fått idag....


Snart ska barnen hem till sin mamma. Vi har precis ätit karré med pommes och bearnaise. Och som vanligt uppförde sig Hamilton som ett litet offer. Är så trött på hans skrikande vid bordet. Så jag överdriver inte när jag säger att det ska bli skönt att bli av med dem.




Väldigt tydligt att de är släkt.
Frukostbordet idag.

Kommentera här: